Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry
30.06.2020
ziemek8
Anno 1602 - History Edition - co nowego?
22.06.2020
ziemek8
[Opis] Gra Otwarta - Piaskownica 2
21.06.2020
ziemek8
[Opis] Gra Otwarta - Zabawa
01.06.2020
ziemek8
Herosi i potwory
31.05.2020
ziemek8
Bogowie i ich świątynie

Wybierz artykuły tylko danej gry:

Zeus Pan Olimpu Cesarz: Narodziny Państwa Środka Anno 1602 Knights and Merchants Twierdza Original War Gorky 17 Re-Volt Airline Tycoon
artykuł gry Anno 1602 opublikowano 30.06.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.3 | wyświetlenia: 342 | komentarze: 4
Anno 1602 - History Edition - co nowego?
W nowej edycji Anno 1602 HE (History Edition) wydanej 25 czerwca 2020 roku jest kilka zmian w stosunku do poprzednich wersji. Najbardziej istotną jest wsparcie wysokich rozdzielczości rozgrywki, aż do 4k. Jest jednak jeszcze kilka nowości - większość z nich można znaleźć w nowych ustawieniach gry - dostępnych po kliknięciu nowego przycisku w menu:

Można teraz wybrać spośród dwóch dostępnych kursorów - klasycznego i nowego. Niewielka zmiana, ale najistotniejsze w tej zmianie (i kilku innych) jest to, że twórcy gry dali możliwość wyboru! Mogli przecież kursor zmienić i na tym poprzestać (bo nowy wygląda zdecydowanie lepiej), jednak postanowili dać graczom możliwość wyboru. Niestety, nie jest tak ze wszystkimi zmianami w tej wersji gry.
« zobacz więcej »
solucja gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 22.06.2020
autor: ziemek8 | ocena: 6.8 | wyświetlenia: 477 | komentarze: 0
[Opis] Gra Otwarta - Piaskownica 2
Trezan
nazwa epizodu: Miasto herosów
rozpoczęcie: 1750 rok p.n.e.
typ: miasto macierzyste
Na świecie dobrze się deje. Mając dwie własne kolonie i wiernych sojuszników, nie możesz narzekać na brak przyjaciół. Na pięknej, urodzajnej ziemi, jaka rozciąga się przed Twoimi oczami, wkrótce powstanie miasto, które sam zaprojektujesz. Czegóż chcieć więcej?
Tak, na świecie dobrze się dzieje, ale czy to samo można powiedzieć o Olimpie? Bogowie, jak to bogowie - wciąż proszą Cię o różne przysługi, a w pobliżu miasta od czasu do czasu może pojawić się jakiś potwór. Na szczęście greccy herosi cenią Cię wielce i nie zawahają się w razie potrzeby pospieszyć Ci z pomocą.

« zobacz więcej »
solucja gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 21.06.2020
autor: ziemek8 | ocena: 6.7 | wyświetlenia: 512 | komentarze: 3
[Opis] Gra Otwarta - Zabawa
Olimpia
nazwa epizodu: Utopia
rozpoczęcie: 1000 rok p.n.e.
typ: miasto macierzyste
Za sprawą łaskawych bogów ziemiom w Olimpii nie brakuje niczego. Demeter zapewniła im urodzajność, by można tu było hodować zwierzęta i zakładać plantacje. Atena i Dionizos zatroszczyli się o drzewa oliwne i winorośle. Artemida wypuściła część swych dzików, a Posejdon zapełnił wody rybami. Nawet Hades nie pozostał obojętny, rozsypując na powierzchni ziemi cenne rudy. Jesteś największym szczęściarzem pośród śmiertelników, mogąc budować miasto w takiej krainie!
« zobacz więcej »
artykuł gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 01.06.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 918 | komentarze: 4
Herosi i potwory
W tym tekście znajdują się informacje o herosach - czego żądają by pojawić się w mieście, jakie potwory pokonują oraz prośby których bogów spełniają (Uwaga! Dotyczy to tylko próśb bogów z oficjalnych przygód Zeusa i Posejdona. W przygodach stworzonych w edytorze istnieje możliwość przypisania dowolnego herosa do dowolnej prośby boga.)

Achilles

Potrzebuje:
  • 32 komplety uzbrojenia
  • 3 oddziały hoplitów/włóczników lub jeźdźców/rydwanów
  • świątyni ku czci Ateny (lub Hefajstosa jeżeli świątynia Ateny jest niedostępna)
  • brak niezadowolenia w mieście
  • 16 amfor wina
Pokonuje:
« zobacz więcej »
artykuł gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 31.05.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.3 | wyświetlenia: 522 | komentarze: 0
Bogowie i ich świątynie
W tym tekście znajdują się informacje o bogach - co zapewniają po zbudowaniu im świątyni, jakie są koszta budowy ich świątyń, co robią, gdy atakują miasto.
Zeus Gdy jego świątynia zostanie zbudowana zapewnia wyrocznię oraz ochronę przed wszystkimi atakującymi bogami. Poprawia także opinię o mieście. Błogosławi wszystkie budowle. Proszony o pomoc uczestniczy w obronie miasta przed atakiem miasta rywala. Gdy atakuje miasto: niszczy pałac i różne inne budynki w pobliżu. Zatrzymuje na jakiś czas handel.
« zobacz więcej »
artykuł gry Airline Tycoon opublikowano 12.05.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.2 | wyświetlenia: 444 | komentarze: 0
Kampania Airline Tycoon - The Evolution
1. Z powrotem - Back again
Celem pierwszej misji kampanii The Evolution jest 15 milionów $ na koncie. Nie ma żadnych reguł. Można sprzedać samoloty, sprzedać wszystkie akcje, a nawet wziąć pożyczkę w banku. Wystarczy wykonywać zlecenia Last Minute i Air Travel, ew. Cargo. Lepiej zrezygnować z realizowania połączeń między miastami (ang. routes) - konkretne zyski przychodzą zbyt późno, rywale dosyć szybko są w stanie dorobić się 15 mln $.

2. Cało i zdrowo - Safe and sound
Celem tej misji jest posiadanie 5 samolotów w stanie technicznych co najmniej 90% i w pełni wyposażonych. To znaczy, że nie tylko wnętrze samolotu powinno być na 3 gwiazdki, ale także podwozie, kokpit, itd. Do osiągnięcia tego celu będą potrzebne spore sumy pieniędzy. Kupienie (ew. naprawa) oraz wyposażenie na 3 gwiazdki w każdej kategorii pojedynczego samolotu to kwota rzędu kilkudziesięciu milionów $. Warto zainwestować w wykupywanie praw do realizowania połączeń między miastami (and. routes).
« zobacz więcej »
artykuł gry Airline Tycoon opublikowano 11.05.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.2 | wyświetlenia: 446 | komentarze: 1
Kampania Airline Tycoon - First Class
1. Prawie bankrut - Almost bankrupt
Celem tej misji jest spłacenie 10 000 000 $ pożyczki w banku. Dokładnie i tylko to - można sprzedać samoloty i wszystkie akcje w banku. Jest to krótka misja - więc najlepiej korzystać ze zleceń Last Minute i Air Travel (wykupywanie praw do połączeń między miastami w tej misji jest nieopłacalne - przynosi zyski po dłuższym czasie i większych inwestycjach).

2. Latające skrzynie - Flying crates
Misja wprowadzająca "Cargo", czyli transport towarów. Celem jest przetransportowanie 1000 ton towarów (cargo). Najlepiej jest brać zlecenia transportu towarów na jak najkrótszych trasach. Jeżeli przy okazji uda się odłożyć trochę gotówki - dobrze jest kupić jakiś tani samolot, zawsze trochę przyspieszy transportowanie skrzyń.
« zobacz więcej »
artykuł gry Airline Tycoon opublikowano 10.05.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 464 | komentarze: 1
Kampania Airline Tycoon
1. Nowa praca - A new job
Pierwsza, bardzo prosta misja - należy wykonać 10 lotów (zleceń). Najlepiej wybierać zlecenia z Last Minute - jak najkrótsze, wtedy misję można zakończyć już w 2-3 dni.

2. No to lecimy - Here we go
Celem jest przetransportowanie 10 000 pasażerów. Podobnie jak w poprzedniej misji, najlepiej brać zlecenia z Last Minute - jak najkrótsze, ale z jak największą liczbą pasażerów. Jeden z samolotów, który jest dostępny od początku rozgrywki, jest w stanie przetransportować loty (zlecenia z Last Minute / Air Travel) ze 180 pasażerami.
« zobacz więcej »
solucja gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 04.02.2019
autor: gt88 | ocena: 7.2 | wyświetlenia: 4122 | komentarze: 2
[Solucje] Wojna w Troi
Proszę bardzo tak jak obiecałem!
Wyjątkowo trudna misja składająca się z sześciu epizodów, w której prowadzimy Greków z Aulidy na podbój Troi, by uwolnić Helenę – najpiękniejszą ponoć kobietę na świecie.
Przyjaźni bogowie w tej misji: Zeus, Posejdon, Hermes, Atena, Hefajstos, Hades
Nieprzyjaźni bogowie w tej misji: Apollo, Artemida, Ares, Afrodyta

Epizod I - Przysięga (Aulida)
Cele:
  • Produkcja na rok 64 snopki pszenicy
  • Produkcja na rok 16 amfor wina
  • 1000 ludzi zamieszkujących Kamienica
  • Skarbiec - 5000

« zobacz więcej »
solucja gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 24.01.2019
autor: gt88 | ocena: 7.2 | wyświetlenia: 3856 | komentarze: 3
[Solucje] Wojna Peloponeska
No więc w końcu udało mi się dokończyć. Wybaczcie opóźnienie ale praca, dzieci... sami rozumiecie.
Mam nadzieje, że moja solucja Wam się spodoba oraz przede wszystkim będzie pomocna. W razie pytań pozostaje do dyspozycji.
Dość trudna misja składająca się z pięciu epizodów, w której rozbudujemy Spartę i poprowadzimy ją od zwycięstwa do zwycięstwa.
Przyjaźni bogowie w tej misji: Apollo, Artemida, Ares, Hefajstos
Nieprzyjaźni bogowie w tej misji: Zeus, Posejdon, Hermes, Atena, Dionizos
« zobacz więcej »
solucja gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 08.01.2019
autor: ziemek8 | ocena: 7.3 | wyświetlenia: 4746 | komentarze: 3
[Solucje] Rozkwit Aten
Epizod I - Trudne początki (Ateny)
  • 12 motków runa dla kolonii
  • 12 koszy ryb dla kolonii
  • 500 ludzi zamieszkujących domy


Ten epizod jest trudny głównie od strony ekonomicznej. Produkować możemy tylko ser. Inne towary trzeba importować. Nie możemy zbierać podatków, dlatego warto ustawić podatki na "Brak" a płace na "Niskie". Mieszkańcy przeciwko takiemu ustawieniu nie będą się buntować.
Polecam jak najszybciej przejść ten epizod, ponieważ stabilność ekonomiczną bardzo trudno tutaj uzyskać.
« zobacz więcej »
artykuł gry Gorky 17 opublikowano 08.10.2017
autor: Rybku | ocena: 6.9 | wyświetlenia: 4339 | komentarze: 3
Wściekłość, Szczęście i Kontratak
Bardzo ciekawy temat. Staczając potyczki z kolejnymi monstrami, zdarzy nam się spotkać napisy "wściekłość", "kontratak" oraz "szczęście". Wszystkie te trzy przypadki postaram się tu szczegółowo omówić na przykładzie Meduzy. Tabelkę z jej początkowymi statystykami widzimy poniżej.


SZCZĘŚCIE
Ten napis będziemy widywać najczęściej ze wszystkich trzech. Pojawia się on nad głową naszej postaci przy atakowaniu przeciwnika. Mając szczęście, postać zadaje +20% dodatkowych obrażeń i nie ma możliwości na spudłowanie. Zamrożony przeciwnik dostanie zaś dodatkowe +80% obrażeń. Patrząc na statystykę Meduzy (oznaczona zieloną ramką), ma ona 25% szczęścia. Oznacza to, że średnio co 4 atak będzie szczęśliwy.
« zobacz więcej »
artykuł gry Gorky 17 opublikowano 24.09.2017
autor: Rybku | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 4744 | komentarze: 4
Bossowie - LABORATORIUM (część 4)
Poprzednia część artykułu - bossowie w mieście

10) INCUBUS x2 (opcjonalnie)
  • życie - 150hp
  • pancerz - ciężki
  • odporności - na ogłuszenie, wabik, środki trujące, broń energetyczną
  • atak - 42-66hp x2 pole rażenia to 9 kratek (screen 1)

Oprócz Incubusów, do pokonania mamy 2 znane nam już Reverend Insecty. Mają po 80hp, ciężki pancerz i odporności na energię, ogłuszenie, niskie temperatury. Nie zadają jakichkolwiek obrażeń, ale zamrażają na 3 tury (screen 2) o czym pewnie już się przekonaliście
« zobacz więcej »
artykuł gry Gorky 17 opublikowano 21.09.2017
autor: Rybku | ocena: 6.9 | wyświetlenia: 5047 | komentarze: 5
Bossowie - MIASTO (część 3)
Poprzednia część artykułu - bossowie w muzeum

7) PUPPET (opcjonalnie)
  • życie - 450hp
  • pancerz - ciężki
  • odporności - na ogień, na wabik
  • atak: 7hp jeśli stoimy na dole mapy, 30hp jeśli z boku bossa. Jedna kratka (screen)

Możemy tak pokierować zespołem, że w ogóle nie trafimy na Puppeta. A spotykamy go w mieście przechodząc pod kamienicą. Walka jest wyjątkowo prosta. Od razu ogłuszamy bossa paralizatorem i kierujemy cały zespół za jego plecy. Jeśli będziemy bić od frontu lub boku, zadamy śmiesznie małe obrażenia. Bijąc tył, zdecydowanie większe. Bardzo polecam skorzystanie z miotacza ciekłego azotu, a potem z karabinu jonowego - wyjątkowo skuteczne połączenie Uważamy tylko żeby nie zranić swojej grupy! Jedyną przeszkodą jest kiepski widok za tym co się dzieje za plecami bossa. Szkoda że nie da się obracać kamery. Całą walkę da się stoczyć w ciągu 8 tur, bez marnowania jakiejkolwiek amunicji.
« zobacz więcej »
artykuł gry Gorky 17 opublikowano 20.09.2017
autor: Rybku | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 4474 | komentarze: 3
Bossowie - MUZEUM (część 2)
Poprzednia część artykułu - bossowie w porcie

4) FATMAN
  • życie - 250hp
  • pancerz - ciężki
  • odporności - na prąd
  • atak - 37-41hp 2 jednostki (Obrazek)

Fatman to sympatycznie wyglądający boss, umilający nam czas, trąbiąc "wuwuzelą" A jeśli będzie miał okazję, potraktuje nas swoją strzelbą.
Potyczkę zaczynamy na dole planszy. Boss jest na samej górze i potrzebuje około 4 tur, żeby sprawić realne zagrożenie. Przez pierwsze 3 tury proponuje przesunąć oddział pod urządzenie przy torach, przypominające grill czy bojler - to będzie nasza zasłona. Po prawej stronie torów narażamy się na ostrzał Fatmana. W 4 turze, z prawej strony planszy, podejdą 3 houndy (40hp życia każdy). To tylko drobna komplikacja, której szybko się pozbędziemy. Jeśli jest taka potrzeba, przesuwamy oddział nieco na lewo, tak żeby żaden hound nas nie skrzywdził. Fatman powinien nam jeszcze nie zagrażać, jeśli jednak jest w zasięgu pistoletu na strzałki (zasięg to 3 kratki max), to ogłuszamy. Przy odrobinie szczęścia, podchodzące maluchy ustawią się tak, że podpalimy 2 na raz (obrazek) Ogień je strawi, więc zostawiamy je i skupiamy się na trzecim, a na końcu na Fatmanie, który powinien być ogłuszony. Proponuję żeby jeden żołnierz rzucił butelkę spirytusu w Fatmana, a inny członek strzelił z karabinu i tym samym podpalił drania. Jak tylko przestanie się palić - korzystamy z naładowanego miotacza ognia i nie pozwolimy wystygnąć potworowi. Warto stanąć za Fatmanem i bronią palną sprawnie uszczuplić poziom życia, a męki zakończyć bronią białą.
« zobacz więcej »
Strony: 1 2 3 4
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem